Заступниця міністра охорони здоров'я Ірина Микичак розповіла на пресбрифінгу про алгоритм лікування пацієнтів, які мають підозру на COVID-19.
Міністерство охорони здоров'я України оновило алгоритм дій для пацієнтів з підозрою на коронавірусну інфекцію.
Читайте також"Скажений пік": інфекціоніст попередив про значний стрибок кількості хворих на COVID-19 в Україні
Про це написала прес-служба МОЗ у Фейсбуці, опублікувавши інфографіку щодо покрокового механізму надання допомоги особі з підозрою на COVID-19.
Наголошується, що пацієнту з моменту звернення до сімейного лікаря рекомендовано самоізолюватися до встановлення діагнозу.
"Якщо у вас є симптоми COVID-19, то в першу чергу ви маєте дистанційно зв'язатись зі своїм сімейним лікарем. У випадку, якщо у вас немає декларації, ви все одно можете звернутись в територіальну поліклініку, в районі обслуговування якої ви проживаєте чи проживали історично. Або ж звернутись на гарячу лінію територіального департаменту охорони здоров'я, який надасть всю необхідну інформацію щодо медичної допомоги", – наголосила заступниця міністра охорони здоров'я Ірина Микичак на прес-брифінгу МОЗ.
Пацієнт не має самотужки шукати цю мобільну бригаду. Організація виїзду мобільної бригади належить до функції сімейного лікаря. Робота мобільної бригади оплачується Національною службою здоров'я України (НСЗУ).
У випадках, хвора людина не має свого сімейного лікаря (не підписувала декларацію з відповідним спеціалістом), можна звернутися за допомогою зателефонувавши на обласну гарячу лінію з питань коронавірусу.
Гарячі лінії є в кожній області. Її диспетчер викличе людині бригаду "швидкої".
"При легкому перебігу захворювання ви зможете лікуватись вдома. Якщо перебіг захворювання потребує госпіталізації, то сімейний лікар має цю госпіталізацію організувати: лікар викликає "швидку" й пацієнта доставляють до лікарні, яка ма статус "ковідної лікарні".", – пояснює Ірина Микичак.
Вона уточнює, що критичні стани – це висока температура та утруднене дихання. Такі критичні стани потребують виклику екстреної допомоги за номером 103:
"Бригада оцінить ваш стан та за необхідності відвезе до відповідної лікарні. Пацієнт не організовує госпіталізацію самостійно. У кожній області є особи-координатори, які мають забезпечити цю роботу".
Телефони гарячої лінії COVID-19
Що входить в безоплатний пакет послуг лікування пацієнтів з COVID-19
Всі ліки, які передбачені Національним протоколом COVID-19, включені до тарифів, за якими НСЗУ оплачує послуги лікарень.
"Лікування для пацієнта є безоплатним", – наголошує Микичак.